Remove "fu" from your badwordslist
Beiträge von manu
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Du kannst es nennen wie du willst, hauptsache einzigartig für jeden Server
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VOR DEM POSTEN LESEN: Posten eines Problems und unsere Regeln!
Bitte einen eigenen Thread aufmachen und nicht in ein altes Thema schreiben...
Closed...
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nitroom: Kannst du dafür bitte einen neuen Thread aufmachen in der Sektion Bugs und am besten gleich die entsprechende games_mp.log und mod.log mit anhängen? Danke schon mal
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You need an endless while-loop
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Das erste is leider an Anzeigefehler vom Forum.
Das zweite is aber genau so wie es sein soll. Ein Parseerror in der config.cfg und der Mod beendet sich... RCON kann gar nicht eher kommen, weil der Mod ja gar nicht weiß, wo er hinconnecten soll bevor er nicht die config.cfg gelesen hat.
Alles in Ordnung also
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wieso, woher erkennst du das?
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When you want to parse your log file with ftp you have to use the config section [ftp]
In [main]logfile you just have to insert the absolute path of the logfile on the ftp server, exampe: /server/cod4/main/games_mp.log. You must not use ftp:// or any username and password -
@me: Ach, das kommt davon, wenn man sich auf Code von anderen verlässt... Notiz an mich: Eigenen Configparser bauen
calligroth: Irgendwo ein Anführungszeichen vergessen, ausversehen iwo ein Zeilenumbruch, musste mal suchen...
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I dont get it
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Yeah, i already wrote that you have to parse the log lines that get written when there is something happening on the server.
For example if a payer joins or chats something the server puts a line into the games_mp.log:You have to follow these loglines to get known whats happening on the server.
In my mod the parser.class.php handles all this stuff. -
The gameserver writes most of its actions to a logfile immediately. Just need to check for new loglines in the gameservers logfile.
Its really easy:- First open the Logfile
- Get the position of the last char
- Close the logfile
- Wait about half a secound
- Open the file and go to the position you got before
- Read everything after this position and parse this files
- Safe the position of the last char
- Goto 3
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There is something wrong with the server and not with the mod. Check for spyware and other suspicious software. Ask your server provider. Try to reinstall the whole server.
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Can you attach your logfiles and your config.cfg (delete your passwords)
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You wrote you run your gameserver on a linux machine but the error message gives a windows path. Are you using FTP or anything else to parse the logfile?
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Anscheinend schon, sonst würde Manu das nicht schreiben
Nein, sicher ist noch gar nichts. Hool hat schon recht, es kommt ganz auf das Logging des Servers an und ob es überhaupt dedicated Server in der Art geben wird, wie es sie bei COD4/5 gab. Es wird zwar Dedis geben, aber evtl. nur bei bestimmten Anbietern, so wie bei BFBC2.
Ich kann gar nichts versprechen, werd aber natürlich mein bestes geben
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Must be a mistake of ManuAdminMod.de, just update to the latest version and everything should be okay.
No, it cant be.There is something wrong with the transmission of HTTP. The file the mod request is edited by any third programm on the way from the webspace to MAM. It seems like any program tries to insert some banner ads into the version file. There is some JavaScript stuff in the received file which is not in the original file. This confuses my mod because it does not expect this.
Maybe you are using a proxy server or you have got some spyware on your server.
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Der Log zeigt, wann eine neue Runde anfängt oder endet. Aber das ist das allerselbe Logging wie bei einem Mapchange. Man kann die beiden Sachen also nicht unterscheiden. Rundenzahl wird auch nicht mitgeloggt. Demnach ist es ziemlich schwierig die erste Runde rauszufinden. Vorallem was verstehst du unter "erste Runde"? Erste Runde einer Map? Es ist nicht möglich, das sicher festzustellen...