Then you should work with regular expression! Then you can control, that the "A" must be capital and the first letter, followed by your seperator like " | ".
Google should show many results how to learn regexp. It's a bit difficult at the beginning, but with a nice tutroial that will become awesome.
Beiträge von Yenz
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Wenn du den Gameserver startest (also über "Server erstellen"), springst du dann wieder ins Windows zurück, wo du die Serverkonsole bekommst? (Siehe Anhang!)
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Bitte nur antworten wenn ihr euch mit Gameranger auskennt. ;D
Ich kenne mich mit Gameranger leider nicht aus. Aber vielleicht können wir dir helfen, wenn du uns das etwas näher bechreibst.
Soweit ich schon in Erfahrung bringen konnte, lassen sich damit dann Räume/Lobbys hosten.Aber wie wird der eigentliche Server gestartet?
Lädst du deine Serverconfig dann inagme über rcon? Oder macht das Gameranger automatisch für dich?
Kannst du dich denn überhaupt ingame mit rcon anmelden? -
Rules Plugin (Version: 1.1)
This plugin sends the serverrules with private or public messages to the player. This will happen directly after the join or with the execution of !rules. After a player joins, the messages are always private.
It reads the rules from a textfile.Requirements
ManuAdminMod Version 0.11.3 or newerInstallation Manual
Extract the ZIP file into the ManuAdminMod folder.Configuration Manual
config/config.cfg
Copy and paste these three lines into your ManuAdminMod config.
Wtih enabled you can enable (1) oder disable (0) the plguin.
With afterjoin you can enable (1) oder disable (0) the automatic sending when somebody join the server.
With whisper you can send the rules after executing !rules via private messages (1) to the player or you can send the rules with normal (public) messages (0) to the server for all players.config/plugins/rules.lst
You put your rules in this file.
One line will be send in one PM.
Empty lines are possible to separate blocks.Changelog
version 1.1:
- add: whisper or public messagesversion 1.0.1:
- bugfix: php error on line 27 ("Use of undefined constant rules")version 1.0.0:
- first version -
Rules Plugin (Version: 1.1)
Dieses Plugin schickt die Regeln des Servers über private oder öffentliche Nachrichten an den Spieler. Dies geschieht entweder direkt nach dem Betreten oder beim Ausführen von !rules. Beim Betreten werden die Regeln jedoch immer per PN versendet.
Die Regeln werden von einer Textdatei ausgelesen.Anforderungen
ManuAdminMod Version 0.11.3 oder neuerInstallationsanleitung
Entpacke das ZIP-Archiv in den ManuAdminMod-Ordner.Konfigurationsanleitung
config/config.cfg
Diese drei Zeilen in eure ManuAdminMod-Config einfügen.
Mit enabled kannst du das Plugin aktivieren (1) oder deaktivieren (0).
Mit afterjoin kannst du das automatische Senden der Serverregeln nach dem joinen aktivieren (1) oder deaktivieren (0).
Mit whisper kannst du beim Aufrufen von !rules die Regeln per privaten Nachrichten (1) an den Spieler schicken lassen oder mit normalen (öffentlichen) Nachrichten (0) für alle anzeigen lassen.config/plugins/rules.lst
In diese Datei kommen eure Regeln rein.
Pro Zeile wird eine PM geschickt.
Leerzeilen sind möglich um Blöcke zu trennen.Änderungsprotokoll
version 1.1:
- add: whisper or public messagesversion 1.0.1:
- bugfix: php error on line 27 ("Use of undefined constant rules")version 1.0.0:
- first version -
1. You can do this:
In config.cfg find [aliases]
Add:
rules = "fun rules"find [funmessages]
Add:
rules = "RULE1{{br}}RULE2{{br}}RULE3"(There was a rules plugin, but it is not updated to fit to the new requirements, yet)
There will be soon a Rules Plugin which sends the rules with PMs to the player (avoids spamming)
You can use the Rules Plugin -
This sould go into your server.cfg, yes.
And it will check the settings, the player have actually set (independet from the user's config).
So if the player have the setting in his config, COD will load that (the setting is active).
Or the player will type that into console, COD will load that, too (the setting is active).
If player have that setting in config, but disable it via console, COD will "unload" the setting (the setting is NOT active).All right?
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I will rewrite that plugin using an sqlite-db instead of the normal text-file for the banned entries. Search and selection together with the reason for kicking is then much simplier. I will announce the new Feature in the plugin's thread.
Thanks for the feedback so far. Maybe i will ask something more about usability. (so Admins, don't close ^^)
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I know how to check if there are multiple names. The problem is, how to handle such a situation.
Example:
!unbanip silvbanned_ips
x.x.x.x silva
x.x.x.x silver
x.x.x.x silvana
x.x.x.x epsilv*unban all players/ips? (what happens with !unbanip a?)
reject the unban command? (nobody will be unbaned) [override rejection with !unbanipforce silv -> all entries get unbaned]
get a list with all possibilities? (slow down the mod) -
saving the playername makes no sense imho. When often using banip the file get larger and larger and maybe some (part of) names exists more than one time. Then the !unbanip <playername> maybe would unban more than the desired player.
But maybe i would implement something like that:
!unbaniplast
this would unban the player who tried to joined the server and got kicked because of ip. -
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Ärgerlich ist das bestimmt, aber daran lässt sich kaum was ändern. Ein Teamwechsel ist per rcon nicht möglich.
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Verzögert ist ja gut, wie groß ist denn da die Zeitspanne?
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there is actually no officially Ban IP command for MAM so i think that you mean the Ban IP Plugin???
If so, i could integrate an unbanip command within this plugin. -
Ban IP (Version: 2.0.1)
With this plugin you can ban a user on the basis of its IP address. Those players will always be kicked.One can use the following commands:
!banip player [reason]
!tempbanip player duration [reason]
!unbanip id|ip|nickWith !banip the player's ip address and nick, the admin's guid, the timestamp and the reason will be written into the database.
!tempbanip does the same as !banip, but also writes the duration in minutes. Is the duration is over a player with that ip can join the server.
Do one like to remove an entry, use !unbanip with the nickname or the ip address. Should there be more than one entry for the fiven nickname in the database, the admin will get a list of them containing their ids. These ids can be used by !unbanip id to remove the entry and allow the player to join.Should a player try to join the server with an ip address which is registered in the database it will be kicked. Furthermore the nickname of the player will be updated in the database, to simplify the search.
Requirements
ManuAdminMod Version 0.11.3 or newer
PHP >= 5.3.0
PHP SQLite3 supportInstallation Manual
Save the banip.php file into the plugin folder and restart the MAM.Configuration Manual
Code[banip] enabled = 1 usedefaulttempbanduration = 1 defaulttempbanduration = 30 cleanupeveryhour = 48
enabled: With 1 the plugin is active, with 0 it is not working.
usedefaulttempbanduration: Using !tempban without the duration parameter, can automatically sets the [banip]defaulttempbanduration for the duration. To disable this behaviour (and always have to call !tempbanip with the duration parameter) set this to 0.
defaulttempbanduration: Sets the duration in minutes when call !tempbanip without the duration parameter. Therefore [banip]usedefaulttempbanduration has to be 1.
cleanupeveryhour: After so many hours the database will be cleaned up, removing old tempban entries.Changelog
version 2.0.1
- fixed: second constructorversion 2.0.0
- added: unbanip
- added: tempbanip
- removed: banip_kick_mode (see version 1.1.0), players always will be kicked
- using sqlite3 database instead of text file
- object orientedversion 1.1.2
- edited zip folder structureversion 1.1.1
- bugfix: semicolon was missing, remove version 1.1.0version 1.1.0:
- added feature: $banip_kick_mode (player will be either kicked or banned)version 1.0.0:
- first version -
Ban IP (Version: 2.0.1)
Mit diesem Plugin könnt ihr einen Benutzer anhand seiner IP-Adresse bannen. Solche Spieler werden immer gekickt.Folgende Befehle stehen euch zur Verfügung:
!banip player [grund]
!tempbanip player dauer [grund]
!unbanip id|ip|nickMit !banip wird die IP des Spielers zusammen mit dessen Nick, der GUID des Admins, die Uhrzeit und der Grund in die Datenbank geschrieben.
!tempbanip macht im Grunde das gleiche wie !banip, trägt aber zusätzlich noch die Dauer in Minuten ein. Ist die Dauer abgelaufen kann ein Spieler mit der IP wieder joinen.
Möchte man einen Eintrag entfernen, kann man !unbanip mit dem Nick des Spielers oder die IP aufrufen. Sollten mehrere Einträge für diesen Nick in der Datenbank gefunden werden, erhält man eine Liste mit IDs. Diese können benutzt weden um mit !unbanip id den Eintrag zu entfernen und dem Spieler das Mitspielen zu ermöglichen.Sollte ein Spieler mit einer IP aus der Datenbank versuchen zu joinen wird dieser erneut gekickt. Außerdem wird der Nick des Spielers in der Datenbank aktualisiert, um nach diesem einfach Suchen zu können.
Anforderungen
ManuAdminMod Version 0.11.3 oder neuer
PHP >= 5.3.0
PHP SQLite3 UnterstützungInstallationsanleitung
Speicher die banip.php Datei im Pluginordner und startet den MAM neu.Konfigurationsanleitung
Code[banip] enabled = 1 usedefaulttempbanduration = 1 defaulttempbanduration = 30 cleanupeveryhour = 48
enabled: Bei 1 ist das Plugin aktiv, bei 0 ist es aus.
usedefaulttempbanduration: Wird bei einem !tempban keine Dauer angegeben kann die [banip]defaulttempbanduration benutzt werden. Um das zu verhindern usedefaulttempbanduration auf 0 setzen, dann muss immer eine Dauer angegeben werden.
defaulttempbanduration: Gibt die Dauer in Minuten an, die bei einem !tempban standardmäßig benutzt wird. Dafür muss [banip]usedefaulttempbanduration auf 1 stehen.
cleanupeveryhour: Nach so vielen Stunden wird die Datenbank nach alten tempban-Einträgen durchsucht und gelöscht.Änderungsprotokoll
version 2.0.1
- fixed: second constructorversion 2.0.0
- added: unbanip
- added: tempbanip
- removed: banip_kick_mode (see version 1.1.0), players always will be kicked
- using sqlite3 database instead of text file
- object orientedversion 1.1.2
- edited zip folder structureversion 1.1.1
- bugfix: semicolon was missing, remove version 1.1.0version 1.1.0:
- added feature: $banip_kick_mode (player will be either kicked or banned)version 1.0.0:
- first version -
But we need to know if the caller of drops and the guy taking them are logged.
one million dollar question
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Da ist also der Hund begraben. Bleibt also nur der gute alte Kick
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It was just for understanding how to get airdrops with teamkills
I cannot say if this can be tracked by MAM. It only can work, if picking up the airdrop will be logged. Does anybody know that?
Maybe you (Lex_xl) can post an EXTRACT of your gamelog where maybe somebody kill a teammate and then picking up the box?(Actually I play COD4 - no boxes^^)
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