1. GSManager
    1. Funktionen
    2. Unterstützte Spiele
    3. Neuigkeiten
    4. Statistiken
    5. Serverliste
  2. Lexikon
  3. Filebase
  4. Entwicklung
  5. Forum
    1. Dashboard
    2. Unerledigte Themen
  6. Web-Interface
  7. Artikel
  8. Mitglieder
    1. Letzte Aktivitäten
    2. Benutzer online
    3. Team
    4. Mitgliedersuche
  • Anmelden
  • Registrieren
  • Suche
Alles
  • Alles
  • Artikel
  • Seiten
  • Dateien
  • Forum
  • Lexikon
  • Erweiterte Suche
  1. GSManager
  2. Mitglieder
  3. Yenz

Beiträge von Yenz

Das Projekt GSManager (vormals ManuAdminMod) wurde am 01.01.2020 eingestellt - diese Internetpräsenz bleibt verfügbar, die Software wird aber nicht länger gepflegt. Vielen Dank für eure Unterstützung in den mehr als zehn vergangenen Jahren!
  • problems setting admins on ManuAdminMod 0.11.5 Beta

    • Yenz
    • 21. September 2012 um 12:20

    ah oooops,
    speedy ist right of course. it was late.... ;)

  • problems setting admins on ManuAdminMod 0.11.5 Beta

    • Yenz
    • 21. September 2012 um 03:22

    When you join your server execute !me.
    Then open your mod.log and copy your GUID from there to create a new section in your admins.cfg-file.

    I give you an example:

    Code
    ; This file will be overwritten by the mod automatically
    ; Do not make any comments inhere
    ; Use the generator to generate a valid file: http://manuadminmod.de/config/admin.php
    
    
    
    
    [3c4d1d24c4a6b2e60cc9040de9300109]
    group = "master"
    names = "basta,b4st4"
    protected = 1
    Alles anzeigen

    Just replace the 3c4..109 with your GUID.
    "protected" means, that if other player will (ab)use one of your nicks, they will be kicked. If you don't want that set it to 0.

    Regards

  • MAM ERROR (start.bat)

    • Yenz
    • 20. September 2012 um 22:00

    wrong path to php.

    2 adminmod folders does not cause this error.

  • TCP Console Generator

    • Yenz
    • 19. September 2012 um 19:12

    Ich reiche es mal weiter, alternativ kannst du die tcp_user.db mit einem Texteditor selbst editieren:

    loginname:group:sha1_of_password

  • Teamspeak³ Report

    • Yenz
    • 18. September 2012 um 22:07

    Lade mal deine mod.log (gezippt) hoch.

  • Help me to making admins

    • Yenz
    • 15. September 2012 um 15:09

    If you're not sure what the syntax is you can just execute the command without any paramters. The help message usallay shows the syntax to use.

  • Help me to making admins

    • Yenz
    • 15. September 2012 um 11:53

    Did you use the right syntax?
    setgroup {GROUP} {PID|NAME}

    for example:
    !setgroup master lukas

  • Ban IP Range plugin

    • Yenz
    • 14. September 2012 um 22:32

    all old attachments are corrupt due to a database restore (or something like that).
    Consider to contact Pvt. Paula (PM) but i'm not sure if he will read it, he was not online for while...

  • Help me to making admins

    • Yenz
    • 14. September 2012 um 20:00

    It's simplier to use the !setgroup command if the player is currently on th server - no editing in admins.cfg needed :)
    If you edit config files (http://admins.cfg/groups.cfg/config.cfg/and so on) manually, just execute !readconfig. MAM will read that files again and the changes will becomde active.

  • Ban IP Range plugin

    • Yenz
    • 14. September 2012 um 19:55

    Take a look at the second post in this thread, Rycoon already posted the plugin's thread.

    Edit: He posted the german thread, so that one is the english one: [Release] Ban IP Plugin
    Have fun

  • Ban IP Range plugin

    • Yenz
    • 14. September 2012 um 17:35

    /me is silva202

    No, this plugin doesn't support IP ranges (as Speedy already pointed out exactly).

  • Anti GUID Spoofer/No GUID Plugin ?

    • Yenz
    • 14. September 2012 um 17:34

    Mein obiges Skript könnte man evtl. so anpassen, dass der nicht bei dem Event PlayerJoined, sondern alle x Sekunden auf Spieler mit leerer GUID prüft. Dann müsste der auch mehrere Bots (in dem beispiel) kicken.
    Aktuell habe ich dazu aber keine Zeit.

  • Cod4 Deathrun Server HELP

    • Yenz
    • 12. September 2012 um 22:24

    Hey dude, don't capslock, be nice man.

    Zitat von Yenz

    The MAM doesn't affect if player can join your cod server or not. And so the setting in MAM-Config (config.cfg) for the server ip is not relevant for your players. It only is for the rcon connection between you cod-server and you MAM.


    Zitat von Yenz

    If players can join or not depends of you firewall settings (or maybe your router settings) - and NOT of the ManuAdminMod.


    fire need not to bee off - if configured correctly.
    and you nat has to forward udp 28960.

  • Cod4 Deathrun Server HELP

    • Yenz
    • 12. September 2012 um 22:06
    Zitat von Amitoz

    so in the [main] what should be there? firewall and should be on or off?

    Zitat von Yenz

    Use [main]ip = "127.0.0.1" if you're running both applications on the same system.

  • Problem

    • Yenz
    • 12. September 2012 um 08:15

    offical fix: http://www.manuadminmod.com/index.php?page=Thread&postID=21904#post21904

  • Eigene Befehle

    • Yenz
    • 11. September 2012 um 22:58

    Habe gerade nochmal die entsprechende Funktion in Version 0.11.4 überprüft: Ich sehe nicht, dass man in aliasen Parameter vergeben kann.

    (mod.class.php, innerhalb der Funktion executeCommand, Zeile 1323)

  • Eigene Befehle

    • Yenz
    • 11. September 2012 um 20:11

    es gibt zur Zeit die Befehl-Aliase, das wäre dann
    acog = "warn"
    Allerdings würde der dann die Begründung nicht mitnehmen. Ist so aktuell also nicht möglich.

    Was du aber machen kannst ist eine Reason zu definieren (reasons.cfg wars glaube ich) und einen Alias für warn
    w = "warn"
    dann würde der Befehl nur noch
    !w pi .acog
    heißen. Und so lange ist das nun auch nicht ;)

  • Eigene Befehle

    • Yenz
    • 11. September 2012 um 19:51

    Kannst du mir das mit dem Warnbefehl noch genauer erklären - selbst wenn es nicht machbar ist, könnten wir das für die nächste Version vielleicht berücksichtigen.
    So ganz verstanden habe ich das noch nicht.

    Gruß

  • Eigene Befehle

    • Yenz
    • 11. September 2012 um 18:16
    Code
    afk = "say ^1<ARG:FIND_PLAYER:NAME>  ^2is ^1AFK ^2in the spawn!!"

    Sollte dann mit

    Code
    !afk Yenz

    funktionieren.

    P.S.: Wenn du andere Parameter/Platzhalter brauchst, dann hilft ein Blick in unser Wiki | Benutzerdefinierte Befehle!

  • Cod4 Deathrun Server HELP

    • Yenz
    • 10. September 2012 um 16:20

    The MAM doesn't affect if player can join your cod server or not. And so the setting in MAM-Config (config.cfg) for the server ip is not relevant for your players. It only is for the rcon connection between you cod-server and you MAM. Based on your infrastructure (cod-server and MAM on the same system) you can use 127.0.0.1 there.

    If players can join or not depends of you firewall settings (or maybe your router settings) - and NOT of the ManuAdminMod.

    Regards,
    Yenz

  1. Mitarbeiter
  2. Datenschutzerklärung
  3. Nutzungsbedingungen
  4. Impressum
  5. Kontakt
Community-Software: WoltLab Suite™