ah oooops,
speedy ist right of course. it was late....
Beiträge von Yenz
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When you join your server execute !me.
Then open your mod.log and copy your GUID from there to create a new section in your admins.cfg-file.I give you an example:
Code
Alles anzeigen; This file will be overwritten by the mod automatically ; Do not make any comments inhere ; Use the generator to generate a valid file: http://manuadminmod.de/config/admin.php [3c4d1d24c4a6b2e60cc9040de9300109] group = "master" names = "basta,b4st4" protected = 1
Just replace the 3c4..109 with your GUID.
"protected" means, that if other player will (ab)use one of your nicks, they will be kicked. If you don't want that set it to 0.Regards
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wrong path to php.
2 adminmod folders does not cause this error.
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Ich reiche es mal weiter, alternativ kannst du die tcp_user.db mit einem Texteditor selbst editieren:
loginname:group:sha1_of_password
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Lade mal deine mod.log (gezippt) hoch.
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If you're not sure what the syntax is you can just execute the command without any paramters. The help message usallay shows the syntax to use.
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Did you use the right syntax?
setgroup {GROUP} {PID|NAME}for example:
!setgroup master lukas -
all old attachments are corrupt due to a database restore (or something like that).
Consider to contact Pvt. Paula (PM) but i'm not sure if he will read it, he was not online for while... -
It's simplier to use the !setgroup command if the player is currently on th server - no editing in admins.cfg needed
If you edit config files (http://admins.cfg/groups.cfg/config.cfg/and so on) manually, just execute !readconfig. MAM will read that files again and the changes will becomde active. -
Take a look at the second post in this thread, Rycoon already posted the plugin's thread.
Edit: He posted the german thread, so that one is the english one: [Release] Ban IP Plugin
Have fun -
/me is silva202
No, this plugin doesn't support IP ranges (as Speedy already pointed out exactly).
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Mein obiges Skript könnte man evtl. so anpassen, dass der nicht bei dem Event PlayerJoined, sondern alle x Sekunden auf Spieler mit leerer GUID prüft. Dann müsste der auch mehrere Bots (in dem beispiel) kicken.
Aktuell habe ich dazu aber keine Zeit. -
Hey dude, don't capslock, be nice man.
The MAM doesn't affect if player can join your cod server or not. And so the setting in MAM-Config (config.cfg) for the server ip is not relevant for your players. It only is for the rcon connection between you cod-server and you MAM.
If players can join or not depends of you firewall settings (or maybe your router settings) - and NOT of the ManuAdminMod.
fire need not to bee off - if configured correctly.
and you nat has to forward udp 28960. -
so in the [main] what should be there? firewall and should be on or off?
Use [main]ip = "127.0.0.1" if you're running both applications on the same system.
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Habe gerade nochmal die entsprechende Funktion in Version 0.11.4 überprüft: Ich sehe nicht, dass man in aliasen Parameter vergeben kann.
(mod.class.php, innerhalb der Funktion executeCommand, Zeile 1323)
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es gibt zur Zeit die Befehl-Aliase, das wäre dann
acog = "warn"
Allerdings würde der dann die Begründung nicht mitnehmen. Ist so aktuell also nicht möglich.Was du aber machen kannst ist eine Reason zu definieren (reasons.cfg wars glaube ich) und einen Alias für warn
w = "warn"
dann würde der Befehl nur noch
!w pi .acog
heißen. Und so lange ist das nun auch nicht -
Kannst du mir das mit dem Warnbefehl noch genauer erklären - selbst wenn es nicht machbar ist, könnten wir das für die nächste Version vielleicht berücksichtigen.
So ganz verstanden habe ich das noch nicht.Gruß
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Sollte dann mit
funktionieren.
P.S.: Wenn du andere Parameter/Platzhalter brauchst, dann hilft ein Blick in unser Wiki | Benutzerdefinierte Befehle!
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The MAM doesn't affect if player can join your cod server or not. And so the setting in MAM-Config (config.cfg) for the server ip is not relevant for your players. It only is for the rcon connection between you cod-server and you MAM. Based on your infrastructure (cod-server and MAM on the same system) you can use 127.0.0.1 there.
If players can join or not depends of you firewall settings (or maybe your router settings) - and NOT of the ManuAdminMod.
Regards,
Yenz