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Beiträge von Yenz

Das Projekt GSManager (vormals ManuAdminMod) wurde am 01.01.2020 eingestellt - diese Internetpräsenz bleibt verfügbar, die Software wird aber nicht länger gepflegt. Vielen Dank für eure Unterstützung in den mehr als zehn vergangenen Jahren!
  • [ BanIP Plugin ]

    • Yenz
    • 14. Oktober 2014 um 07:47

    An older version of my banip plugin works without sqlite. But searching/deleting in txt files is not very comfortable. So i switched to sqlite to provide functions to remove a ban.

    !searchatbanlist
    !ipbanlist
    These commands are simpler to implement with sql.

    !unban
    Already implemented in verison 2

    Currently it is not wise to develop plugins for 1.0.0! So wait for this.

  • [ BanIP Plugin ]

    • Yenz
    • 14. Oktober 2014 um 05:17

    @Azad69
    I will refactor this plugin and take your wishes into account. But it only will be campatible with MAM 1.0.0 (and later versions of course). It would be too much work to support both versions because they differ in so many aspects.

    But for now you can open/read/edit the database directly with a SQLite3 browser tool, for example http://sqlitebrowser.org/

    ipbanlist: Simply show into the banip table
    banbyip: Simply add a new entry

    Just a few information for the different columns:
    nick: The nick of the bad guy (just for finding an old entry for example)
    time: The unix timestamp the bad guy got banned.
    kicker: The GUID of the admin who banned the bad guy (only for your information/detect admin abuse/whatelse)
    duration: The minutes for a timeban. So the ban entry is "old" if time + duration*60 is in the past. If duration equals to 0 -> perm ban.

    Sorry for this inconvenient method, but there's actually no workload left. (It's too bad that no volunteer is able to extend that plugin right now for you.)

  • MAM stürzt ab bei !resetmystats

    • Yenz
    • 14. Oktober 2014 um 04:50

    Da du Linux benutzt, musst du das natürlich in der mam.sh anpassen. die mam.bat ist nämlich für Windows da.
    Also in Zeile 25 hängst du einfach mal ein -debug true an:

    Code
    $PHP -f daemon.php -- -game "$GAME" -cfgdir "$CFGDIR" -logdir "$LOGDIR" -debug true


    und dann startest du das mit

    Code
    ./mam.sh debug


    Du bekommst dabei alles direkt in der Konsole ausgegeben, also nicht im Hintergrung mittels screen. Beenden kannst du das mit Strg+C.

  • Maprotation umschalten

    • Yenz
    • 2. Oktober 2014 um 14:49

    Ja, das klingt besser:
    @TeeeJaaay Du kannst es gerne damit noch versuchen. CustomCommands sind ja nichts anderes als ein Rcon-Befehl, dass unverändert ausgeführt wird. Mit dem richtigen Rcon-Befehl kann man da also einiges machen ;)

  • Maprotation umschalten

    • Yenz
    • 2. Oktober 2014 um 00:08

    Stimmt der Befehl eigentlich (sv_setmaprotation)? BIn aktuell nicht so im COD-Zeugs drin.

  • Users.json

    • Yenz
    • 29. September 2014 um 10:45

    Wenn du deine users.json noch leer ist, erstellt der MAM automatisch einen Admin-Token (ähnlich wie bei TS3).
    Nutzen kannst du den ingame mit !group usetoken <TOKEN>
    Der Token steht im Konsolenfenster nach dem erstmaligen Start bzw auch in der mod.log. Da das bei dir aber schon etwas her sein sollte, schaust du am besten mal in die configs/storage/tokens.json. Das könnte zum Beispiel ein Token sein: -epJYQF_

    Dann noch !group usetoken -epJYQF_ und schon bist du Operator.

  • [ BanIP Plugin ]

    • Yenz
    • 24. September 2014 um 12:23

    What do you want? Please write in proper english and full sentences. I'd appreciate that a lot!

  • Maprotation umschalten

    • Yenz
    • 22. September 2014 um 16:11

    Anzahl der Maps-1: Damit sollten die maps einmal in zufälliger Reihenfolge kommen und dann imer in der gleichen Reihenfolge wie beim ersten Durchlauf.

    Wenn du kein random haben willst: Direkt die Maprotation per rcon setzen:
    [customcommands]
    mr_dm = "sv_setmaprotation gametype dm map mp_backlot gametype dm map ..."
    mr_sd = "sv_setmaprotation gametype sd map mp_backlot gametype sd map ..."

    !mr_dm
    !maprotate

    !mr_sd
    !maprotate

  • Maprotation umschalten

    • Yenz
    • 22. September 2014 um 15:34

    Version 0.12?
    Les dir mal den Inhalt der Datei "configs\cod4\loadable\readme.txt" durch.
    Nur so ein Versuch wert. Habe ich bisher nicht ausprobiert ob das astrein klappt.

    P.S.: Ich denke da an [randommapcycle]

    Edit: Oder halt direkt per custom comand ein rcon mit einer expliziten map_rotation abschicken, wenn du es nicht random willst.

  • heartbeat

    • Yenz
    • 20. September 2014 um 17:47

    Dann hast du da einen Syntax Error drin ;)
    schick gerade mal die Zeile aus der Config, dann kann dir geholfen werden :)

  • heartbeat

    • Yenz
    • 20. September 2014 um 16:59

    Dir kann geholfen werden.
    In der Config muss unter quake3 -> logfile der Pfad zum Serverlogfile stehen.
    Die Einstellung "auto" funktioniert nur, wenn im server selbst fs_game und fs_homepath gesetzt sind.

  • admin_valid

    • Yenz
    • 20. September 2014 um 14:35
    Code
    @echo off
    
    
    
    
    set dns=r-game.ddns.net
    set port=8009
    set guid=1234567980abcdef0123456789abcdef
    set passwort=secret
    
    
    
    
    for /f "tokens=2 delims=[]" %%f in ('ping -4 -n 1 %dns% ^|find /i "%dns%"') do set ip=%%f
    C:\ValidAdmin\admin_valid_client.exe %ip% %port% %guid% %passwort%
    
    
    
    
    cd \Games\Call of Duty 4\
    start iw3mp.exe -connect %dns%:28960
    Alles anzeigen

    This should work.

  • Target Machine Refuses RCON

    • Yenz
    • 19. September 2014 um 22:34

    you have to use the ip & port of your MAM, see the config section for the tcp console! default ist IP:1337 (e.g. 127.0.0.1:1337)

  • admin_valid

    • Yenz
    • 19. September 2014 um 22:33

    read this post: ManuAdminMod 1.0.0-Beta+6 released!

  • admin_valid

    • Yenz
    • 19. September 2014 um 19:37

    With the aspect of collisions, you're right. But as I already mentioned the mechanism of the admin_valid plugin is very simple. To "decrypt" or "collide" a md5 hash to the password or generate the same hash with a different password is simple unnecessary.
    I'll will explain how the plugin works:

    The client will generate a string based on the guid and the password. Internally both will be hashed a few times with md5. The result is a string which is always the same (of course). This string will be send unencrypted (no secure SSL/TLS/other connection!) to the server.

    The server will receive the string sent by the client and split it to get the guid and the md5 hash of the password. If the combination is vaild it gives the power to the player.

    In the following some attack scenarios:

    #1:
    The attacker knows the string, the client sends every time to the server. For example by logging the WLAN. Now the attacker doesn't care if the string contains md5 or sha256 data. He will just resend the data to the server whenever he want to get the power of MAM.

    #2:
    The attacker knows the expected password hash, because he got access to the server plugins config file. Now the attacker can generate the string the server is expecting. And again: SHA256 doesn't add additional security to the mechanism.


    What that mean for you?
    - Hopefully nobody sniffes your internet traffic.
    - Don't grant access to the config file on your server.
    - Wait for the MAM 1.0.0 release. There will be another auth mechanism in the core part of MAM.

    DynDNS: Is possible with some batch-skrptiping to obtain the current IP address for a given domain.

    Long passwords: Should be possible. Cannot check that right now.

  • admin_valid

    • Yenz
    • 19. September 2014 um 14:24

    It's not that easy to simply change from md5 to sha-256. Do you have any concern about using md5?
    For your information: The mechanism is really simple (stupid simple :D ) so that sha-256 is not better in any aspect.

  • Probleme mit PHP ?

    • Yenz
    • 19. September 2014 um 14:19

    Wäre toll, wenn du das mit der aktuellen Beta testen könntest.
    Außerdem ist es für uns extrem hilfreich, wenn du die Fehlermeldungen uns auch mitteilen würdest. Dann können wir das auch beheben (wenn es das nicht schon ist mit der aktuellen Beta 6)

  • Datei oder Verzeichnis nicht gefunden

    • Yenz
    • 17. September 2014 um 18:00

    Probiere es nocheinmal. Da sind irgendwelche unsichtbaren Steuerzeichen (\342\200\213) vor deinem Befehl geraten.

  • Target Machine Refuses RCON

    • Yenz
    • 17. September 2014 um 14:48

    THe TCP console is not considered to connect to your gameserver. It can be used to connect to you mam instance. So first of all, your mam should run (and should be well configured). After that you can try the TCP console.

  • Target Machine Refuses RCON

    • Yenz
    • 11. September 2014 um 10:35

    You really should read the documentation how to install MAM:
    http://www.manuadminmod.de/lexicon/index.…e-ManuAdminMod/
    http://www.manuadminmod.de/lexicon/index.…Mod-on-Windows/
    http://www.manuadminmod.de/lexicon/index.…ng-PHP-Windows/
    (http://www.manuadminmod.de/lexicon/index.…6-Requirements/)

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